Privaatsuspoliitika

Ortomax Hambaravi OÜ privaatsusteatis

Sissejuhatus

HambaRavi OÜ (HR) tegeleb Eesti Vabariigis hambaraviteenuse pakkumisega ja osutamisega Eesti Vabariigis. Käesolevas privaatsusteatises on toodud andmekaitse ja -töötlemise põhimõtted, mida HR rakendab, et tagada Teie isikuandmete kaitse ja turvalisus. HR on võtnud kasutusele mõistlikud ja vajalikud meetmed Teie turvalisuse ja isikuandmete puutumatuse kaitseks.
Ligipääs isikuandmetele on ainult töötajatel, kelle tööülesanded seda nõuavad ning andmete töötlemine piirdub seejuures ainult hambaravi ülesannete täitmiseks vajalikuga. HR teeb kõik endast oleneva, et kaitsta isikuandmete sattumist isikute kätte, kellel puuduvad selleks õigused.
Isikuandmete töötlemine on vajalik lepingute täitmiseks. Soovime, et oleksite teadlik, missuguseid isikuandmeid töötleme, missugune on isikuandmete töötlemise põhjus, kuidas isikuandmeid kasutame ning missugused on Teie õigused ja kohustused.

Privaatsusteatise ulatus

Privaatsusteatis rakendub Teile näiteks, kui:

  • Te kasutate HR teenuseid;
  • HR osutab Teile tervishoiuteenust;
  • Te helistate HR kontakttelefonile;
  • Te pöördute HR poole e-posti või muu sidevahendi kaudu.

HR ei töötle teadlikult alla 13-aastaste isikutega seotud andmeid, välja arvatud juhtudel, kui andmete töötlemine on vajalik raviteenuse osutamiseks.

Isikuandmete kogumise ja töötlemise eesmärk

HR kogub ja töötleb isikuandmeid järgnevateks eesmärkideks:

  • raviteenuse osutamiseks;
  • raviteenuse osutamise arendamiseks;
  • suhtlemiseks patsientidega, tarbijate, töötajate ja koostööpartneritega;
  • hambaarstiteaduse arenguks;
  • päringutele vastamiseks ja taotluste lahendamiseks;
  • teenuste ja kaupade kvaliteedi hindamiseks;
  • veebilehe, toodete ja teenustega seotud klientide tagasiside töötlemiseks;
  • teenuste täiustamiseks, muutmiseks ja parandamiseks;
  • võrgu- ja infosüsteemide turvalisuse tagamiseks;
  • tehniliste ja infoturbe tõrgete tuvastamiseks ja kõrvaldamiseks;
  • pettuse või väärkasutuse tuvastamiseks ja ennetamiseks.

Kui töötleme Teie isikuandmeid lähtuvalt meie õigustatud huvidest, arvestame ja kaalume alati võimalikke mõjusid Teile (nii positiivseid kui ka negatiivseid) ja Teie isikuandmete kaitse seadusest tulenevaid õigusi.
Isikuandmete HR’le esitamine ei ole kohustuslik, kuid nende esitamisest keeldumine võib tähendada, et HR’l ei ole võimalik Teile pakkuda raviteenuseid või neid saab pakkuda vaid osaliselt.

Isikuandmete kaitse põhimõtted

HR rakendab isikuandmete puutumatuse ja kaitse tagamiseks füüsilisi, tehnilisi ja korralduslikke kaitsemeetmeid, nagu lukud, elektrilised seiresüsteemid, tulemüür, pahavaravastased programmid ja rämpsposti filtreerimissüsteemid jms. Uuendame ja testime turbetehnoloogiat perioodiliselt. Võimaldame juurdepääsu Teie isikuandmetele vaid neile töötajatele, kes vajavad neid andmeid oma töö tegemiseks. Lisaks, koolitame oma töötajaid seoses konfidentsiaalsuse tähtsuse, isikuandmete puutumatuse ja turvalisusega.
HR kasutab tervishoiuteenuse osutamisel … ravihaldustarkvara (edaspidi ka …). … tarkvaraga on võimalik hallata patsiendi andmeid, raviinfot, digipilte, tööplaane, arveldust, saata SMS meeldetuletusi ja palju muud. … tõhustab nii arstide kui ka terve kliiniku tööd ja aitab kasutajatel osutada püsivalt kõrgetasemelist raviteenust. … ravihaldustarkvara pakkujaks on Kiku OÜ.

Loetelu peamistest olukordadest, kus HR võib töödelda Teie isikuandmeid

  • raviteenusele registreerides – registreerides vastuvõtule (kohapeal, e-maili teel, telefoni teel, veebibroneeringu kaudu) töötleme Teie andmeid (nimi, isikukood, aadress, kontaktandmed jne);
  • tervishoiuteenuse osutamisel – terviseandmete kogumine (sh e-tervise andmekogust), sisestamine, muutmine ja lisamine Teie ravikaardile on vajalik peamiselt raviteenuse osutamiseks ning selleks, et hinnata terviseseisundi ning ravi dünaamikat ja koostada raviplaani;
  • tervishoiuteenuse osutamisel võib hambaarst teha Teist pilte (hõlmates kogu Teie nägu), et konsulteerida eriala ekspertidega (nt tehnikud, laborid). Fotode edastamisel on hambaarstil võimalik määrata kindlaks koos eksperdi abiga kõige optimaalsem raviplaan ja/või vajalik protseduur ning teha muid tervishoiuteenuse osutamiseks vajalike toiminguid.
  • Teie ravi käigus tehtud fotosid võib hambaarst kasutada koolitustel, et võimaldada hambaarstidel arendada kaasaegsemaid ravivõtteid. Selleks küsib hambaarst Teilt loa (nõusoleku). Teil on õigus oma nõusolek igal ajal tagasi võtta, saates allkirjastatud avalduse e-posti aadressile: _ Nõusoleku tagasivõtmine ei muuda kehtetuks enne nõusoleku tagasivõtmist teostatud toiminguid.
  • Teie laps või eeskoste all olev isik on tulnud meie juurde hambaarsti vastuvõtule – töötleme Teie isikuandmeid kontrollimaks Teie seotust patsiendiga. Edastame Teile infot patsiendi terviseandmete kohta juhul, kui patsient või õiguskaitseorganid ei ole määranud teisiti;
  • patsient on märkinud Teid oma kontaktisikuks – töötleme Teie kontaktandmeid patsiendiga seotud teabe edastamiseks;
  • taotlete enda (oma lapse või eeskoste all oleva isiku) ravidokumentide väljastamist – dokumentide väljastamine toimub kooskõlas seaduslike alustega, järgides isikuandmete edastamisel kasutuselolevaid turvameetmeid.;
  • esitate meile kaebuse või teabenõude (sh sidevahendite kaudu) – kasutame Teie isikuandmeid kaebusega/teabenõudega seonduvate asjaolude väljaselgitamiseks ja kaebusele/teabenõudele vastamiseks.;
  • kandideerite HR’sse tööle – lähtume Teie enda poolt jagatud andmetest ning andmetest, mida on võimalik koguda avalikest allikatest. Saates meile oma CV, annate nõusoleku endaga ühenduse võtmiseks.

Töödeldavad andmed

HR võib koguda ja töödelda Teie kohta järgmiseid andmeid:

  • ees- ja perekonnanimi;
  • isikukood;
  • elukoha andmed;
  • kontaktandmed (telefoninumber, e-post, postiaadress jms);
  • terviseandmed (sh e-tervise andmekogust);
  • dokumendiandmed (nt dokumendi number jms);
  • muud andmed, mis on vajalikud tervishoiuteenuse osutamiseks;
  • röntgenpildid, skanneeringud;
  • fotod.

Isikuandmete kogumise viis

HR kogub Teie andmeid:

  • otse Teie või Teie esindaja käest, kui broneerite endale raviteenuse aja, suhtlete meiega sidevahendite kaudu, raviteenuse osutamisel tervishoiuteenuse osutaja vahendusel;
  • e-tervise andmekogust.

Isikuandmete kasutamine

HR võib kasutada Teie andmeid kasutada enda õigustatud huvides, muu hulgas:

  • tervishoiuteenuse osutamiseks (sh ravi planeerimine, diagnoosimine, ravimine jms);
  • Teiega tehingute sõlmimiseks (nt tervishoiuteenuse lepingu ja muude kokkulepete sõlmimine);
  • Teiega suhtlemiseks (nt teenuse osutamise tingimuste, taotluste ja päringute lahendamise teemal; läbirääkimiste pidamiseks jms);
  • äritegevuse teostamiseks ja arendamiseks (nt andmeanalüüsiks, tegevuste auditeerimiseks, uute toodete ja teenuste arendamiseks, olemasolevate teenuste parendamiseks ja muutmiseks, kasutamise trendide tuvastamiseks);
  • pettuste, rahapesu ja kelmuste jälgimiseks ning ennetamiseks;
  • õiguslike, auditeerimist puudutavate, regulatiivsete, kindlustuse, turvalisuse ja töötlemise nõuete täitmiseks;
  • avalike ja valitsusasutuste päringutele vastamiseks, sh ametiasutused, mis võivad asuda väljaspool Teie elukohariiki;
  • õigusalaseks koostööks õiguskaitseasutustega või muudel õigusaktidest tulenevatel eesmärkidel;

Isikuandmete töötlemise alused

HR töötleb Teie isikuandmeid järgnevatel alustel

  • tervishoiuteenuse lepingu sõlmimiseks;
  • seadustest tulenevate kohustuste täitmiseks (nt tervishoiuteenuste korraldamise seadus);
  • Teie nõusolekul (nt Teie fotode kasutamine koolitustel, palute HR’l andmeid edastada kolmandatele isikutele tervishoiuteenuse osutamiseks);
  • õiguslikul alusel (pettuste, rahapesu ja kelmuse ennetamiseks).

Andmekaitse ja -töötlus HR Veebilehel

HR kogub Teie kohta andmeid, mis tulenevad www (edaspidi ka Veebileht) kasutamisest, muu hulgas näiteks:

  • kui Te broneerite Veebilehel arstikülastuse aja, millisel juhul võidakse küsida Teie nime, kontaktandmeid, aadressi ja arve esitamise aadressi;
  • Teiega suhtlemine (sh päringutele vastamine);
  • teenuste ja Veebilehe täiendamiseks ja kasutusmugavuse parandamiseks;
  • Teie teavitamiseks;
  • broneeringute töötlemiseks;

Isikuandmete ning muude andmete jagamine ja avaldamine

Isikuandmeid edastatakse või avalikustatakse järgmistele kolmandatele isikutele:

  • asutustele või isikutele, kellel on seadusest tulenev õigus neid dokumente küsida (nt õiguskaitseorganid, haigekassa, terviseamet, kindlustusandja kindlustusjuhtumi esinemisel jms).
  • Teie nõusolekul HR koostööpartneritele tervishouteenuse parimaks osutamiseks;
  • teistele kolmandatele isikutele, kui tegemist on HR’ga seotud ühinemisega, müügiga või muude muudatustega või pankrotimenetluse või teiste sarnaste tegevustega.

Isikuandmete säilitamine ning säilitamis- ja töötlemiskoht

HR säilitab Teie andmeid nende kogumise eesmärgi täitmiseks vajaliku aja jooksul või pikemalt, kui seda nõuavad õigusaktid. Tulenevalt tervishouteenusete korraldamise seadusest on HR’l kohustus säilitada Teie isikuandmeid 30 aastat arvates andmete kogumisest.
Kui andmeid enam esialgsel eesmärgil vaja ei ole, kustutatakse need vastavalt HR vastuvõetud andmetöötlusjuhendile.
Kogutud isikuandmeid töödeldakse Eesti Vabariigis. Teie palvel või nõusolekul edastame Teie isikuandmeid ka väljapoole Eesti Vabariiki.

Teie õigused seoses andmete töötlemisega

Kui isikuandmete töötlemise õiguslik alus tuleneb HR õigustatud huvist, on Teil õigus konkreetsetest asjaoludest lähtudes esitada isikuandmete töötlemisele vastuväiteid. Teil on õigus tutvuda oma isikuandmetega, mida HR on Teie kohta kogunud. Lisaks on Teil õigus töödeldavaid isikuandmeid parandada ja/või täiendada.
Juhul, kui soovite oma eespool nimetatud õigusi kasutada, on Teil võimalik pöörduda vastavasisulise taotlusega HR andmekaitsespetsialisti poole e-posti __ kaudu.
Teie nõusoleku tagasivõtmine ei muuda tagasivõtmisele eelnevat isikuandmete töötlemist õigusvastaseks.

Isikuandmete parandamine, töötlemise piiramine ja kustutamine

HR on kohustatud põhjendamatu viivituseta parandama, kustutama või täiendama töödeldud ja/või töötlemisel olevaid isikuandmeid, kui need on tulenevalt töötlemise eesmärgist ebaõiged, ebavajalikud, ebatäielikud või aegunud.

Teil on õigus nõuda HR’lt isikuandmete töötlemise piiramist järgmistel juhtudel:

  • kui olete vaidlustanud töödeldavate isikuandmete täpsuse;
  • kui leiate, et isikuandmete töötlemine on ebaseaduslik, kuid te ei taotle isikuandmete kustutamist, vaid nende kasutamise piiramist;
  • kui HR ei vaja Teie isikuandmeid enam andmetöötluse eesmärkidel, kuid need on Teile vajalikud õiguslike nõuete koostamiseks, esitamiseks või kaitsmiseks; või
  • kui olete esitanud seoses isikuandmete töötlemisega vastuväite kuni HR kontrollib, kas HR õigustatud huvi kaalub üles Teie huvid, õigused ja/või vabadused. Kui olete taotlenud isikuandmete töötlemise piiramist eespool nimetatud põhjustel, teavitab HR teid enne isikuandmete töötlemise piirangu lõpetamist.

Kui HR keeldub Teie ebaõigete andmete parandamise taotlusest, teavitatakse Teid sellest kirjalikus taasesitamist võimaldavas vormis. Teatises märgitakse ka keeldumise põhjused. Sel juhul võib kõnealuses küsimuses pöörduda andmekaitse õigusvoliniku poole.
HR teavitab isikuandmete parandamisest andmete vastuvõtjaid, kellele andmed on esitatud, ja ebaõigete isikuandmete allikat, välja arvatud juhul, kui see on võimatu või põhjendamatult keerukas.

HR andmekaitse eest vastutav isik, privaatsusteatise muutmine ja kaebused

Ortomax Hambaravi OÜ juhatus on määranud andmekaitsespetsialisti. Andmekaitsespetsialisti poole võib pöörduda kõikide HR isikuandmete töötlemisega seotud päringute ja kaebustega e-postil kristjan.gutmann/ätt/ortomax.ee
HR’l on õigus ühepoolselt muuta eeltoodud privaatsustingimusi, ilma et Teid sellest eelnevalt teavitaks.
Kui Te pole rahul sellega, kuidas HR on käsitlenud Teie isikuandmeid või Teie esitatud privaatsuspäringut või -taotlust, on Teil õigus esitada kaebus kohalikule andmekaitseasutusele
(Eesti Andmekaitseinspektsioon, https://www.aki.ee/).


viimati uuendatud 26.12.2022




This site is registered on wpml.org as a development site.